Dag 20, woensdag 7 juni - Reisverslag uit Jaca, Spanje van Arie Wit - WaarBenJij.nu Dag 20, woensdag 7 juni - Reisverslag uit Jaca, Spanje van Arie Wit - WaarBenJij.nu

Dag 20, woensdag 7 juni

Door: Arie sr

Blijf op de hoogte en volg Arie

07 Juni 2017 | Spanje, Jaca

Vandaag maak ik, Arie senior, het verslag. Arie junior is knock-out en kan zelfs geen iPhone meer vasthouden. Vandaag onze laatste dag in Frankrijk. Als ik terugdenk aan onze vroegere vakanties met de kinderen zie ik toch enigszins een vergelijking . Als Arie jr moe was dan zag hij altijd mooie bloemetjes in de berm staan die hij op zijn gemak ging determineren. Nu begrijp ik waarom we in elk dorpje moeten stoppen om een kerkje te bezichtigen. Je snapt het, hij moest even uitrusten, maar vandaag valt er niets te bezichtigen. We moeten de pas over en wel van 235 meter naar 1640 meter, een klim van 56 km. Hoewel Arie jr tijdens het ontbijt al in het boekje zat te kijken waar hij eventueel een pitstop zou kunnen maken dacht ik bij mij zelf: Arie jr, vandaag komt het uur van de waarheid, doortrappen naar boven.
En zo met deze mijmeringen zijn we met de klim begonnen. Stralend mooi weer, het beloofd een mooie inspannende dag te worden. Al klimmende zagen we roofvogels en natuurlijk met prachtige uitzichten. We kwamen door oude dorpjes. Het klimmen ging gestaag, maar de laatste 8 km was afzien. Uiteindelijk heeft Arie jr zich kranig gedragen, als vader ben ik trots op hem. Op de pas is een herberg en daar blijven we slapen zodat we morgen fris met de afdaling beginnen naar Jaca.

  • 07 Juni 2017 - 21:04

    Loes:

    Toppers hoor! E.e.a. komt me héél bekend voor, zoonlief! Maar jij en je zus hebben vroeger ook heel wat te verduren gehad van zo'n vader: de beruchte steenworpen niet in het minst.
    Wat een prachtig landschap, de Pyreneeën, geniet er maar van. Liefs

  • 08 Juni 2017 - 17:48

    Ben Kreeftenberg:

    Een geweldige uitdaging om jaloers van te worden.
    Loes zit nu op de driekoningen31 in de tuin ook geweldig.
    Geniet nog de komende dagen.
    Groeten Ben,Hanny en Loes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arie

Actief sinds 17 April 2017
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 20484

Voorgaande reizen:

25 Mei 2019 - 16 Juni 2019

De zilverroute

19 Mei 2017 - 22 Juni 2017

Santiago de Compostela

Landen bezocht: