Dag 20: Van Negreira naar Santiago de Compostela, - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Arie Wit - WaarBenJij.nu Dag 20: Van Negreira naar Santiago de Compostela, - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Arie Wit - WaarBenJij.nu

Dag 20: Van Negreira naar Santiago de Compostela,

Door: Arie jr

Blijf op de hoogte en volg Arie

14 Juni 2019 | Spanje, Santiago de Compostella

We vertrekken als laatste uit de albergue, een herbouwde pastorie bij een oud kerkje en een begraafplaats. De pelgrim-wandelaars zijn allang vertrokken. Dat is het voordeel van fietsen: wat de wandelaars op 1 dag doen, zo’n 30 km, fietsen wij in een paar uurtjes weg.
Engelenkoren jubelen Gloria in Excelsis Deo als wij dan begin van de middag voor de 2e keer in 2 jaar het schitterende plein van de kathedraal in Santiago oprijden. Twee jaar geleden stond de voorkant van de kathedraal in de steigers, de restauratie van de magnifieke portica di gloria uit de 12e eeuw is nu afgerond. Op het plein is het een komen en gaan van pelgrims: wandelaars, fietsers, scholieren, gehandicapten in rolstoelen enz. Allen zijn blij dat ze het einddoel hebben gehaald. In de kathedraal is er helaas geen pelgrims mis met het beroemde slingeren van het wierookvat omdat de kerk nu van binnen wordt gerestaureerd. We gaan wel naar binnen om onze hand te leggen op de reliekbuste met daarin de schedel van San Iago, Spaans voor St Jacobus de apostel. We hebben hem bedankt voor de bescherming die hij ons heeft geboden op onze reis. En we hebben een kaarsje opgestoken voor jullie allen die ons zo trouw hebben gevolgd.
Morgen volgt ons laatste verslag waarin we teug zullen blikken op onze reis.

• 14 Juni 2019 - 19:10

Jan Meesters :

Aries, een geweldige reis, prachtig verslagen.
    Het inspireert ons tot nadenken om het volgend jaar te doen.
    Bedankt dat we mee mochten reizen en goede thuiskomst gewenst.

Jan Meesters.

• 14 Juni 2019 - 19:40

Sonja Gijsbers Van Wijk:

Hallo Aries,

Jullie verslag leest als een boek, ik heb er van genoten.
    Prachtige prestatie.
    Goede reis terug.
    Hartelijke groet,
    Sonja

• 14 Juni 2019 - 20:00

Hans:

Gefeliciteerd, heren, met deze fantastische ervaring!

• 15 Juni 2019 - 06:21

Wiel:

Helaas aan alles komt een einde. Gefeliciteerd met jullie prestatie. Gelukkig is alles goed verlopen zonder ongelukken. Mooie herinneringen blijven. Straks een goede reis terug en geniet nog een paar dagen van het lekkere eten en wijn. Misschien is volgend jaar de westkust of het binnenland van Corsica een optie.

• 15 Juni 2019 - 08:29

Alie:

Aries, super prestatie, gelukkig alles goed gegaan, knuf van ons.

• 15 Juni 2019 - 14:23

Jessica:

Gefeliciteerd met de prestatie, superknap gedaan! Wat een feestje om jullie verslagen te lezen, bedankt!