Dag 1, vrijdag 19 mei - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Arie Wit - WaarBenJij.nu Dag 1, vrijdag 19 mei - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Arie Wit - WaarBenJij.nu

Dag 1, vrijdag 19 mei

Door: Arie jr

Blijf op de hoogte en volg Arie

19 Mei 2017 | Nederland, Leiden

We zijn de camino gestart, na afscheid te hebben genomen van onze vrouwen. Snipverkouden, hoofdpijn, keelpijn en een paar paracetamol. Zo krakkemikkig ben ik nooit eerder op vakantie gegaan. Mijn vader startte zo fris als hoentje, dus ik begon met een flinke fiets- en gezondheidsachterstand. Mijn pa heeft dit jaar al 5000 fietskilometers achter de rug. Het voorstel van mijn vader om een dag later te vertrekken schoof ik uiteraard ter zijde. Ik ging er vanuit dat de buitenlucht een genezende werking op mijn gestel zou hebben.
Eind van de ochtend arriveerden we in Haarlem, waar we bij het Sint Jacobsgenootschap onze eerste stempels in ons pelgrimspaspoort kregen. Van hieruit trokken al meer dan 1000 jaar pelgrims naar het vermeende graf van apostel Jacobus in Santiago. Uit devotie, of als boetedoening, of opgelegd door de strafrechter na een misdrijf. Het is een bijzonder gevoel om in de voetsporen te treden van ontelbare voorgangers.
Na koffie met taart te hebben genuttigd bij mijn stiefdochter Iris die aan het Spaarne woont, fietsten we langs de Leidsevaart en Haarlemmer trektocht door het Groene Hart naar Leiden. Door de harde zuidwestenwind gaf mijn kilometerteller niet meer aan dan 13 km per uur. Mijn vader fietste aan de horizon maar wachtte gelukkig bij elk kruispunt. Ondanks mijn verkoudheid en de tegenwind hebben we toch nog bijna 70 km afgelegd. Daar ben ik best tevreden mee.

  • 19 Mei 2017 - 21:05

    Fleur:

    Ohhh wat heerlijk om mee te kunnen lezen en leven met jullie avontuur op deze manier! Maar...had Arie Sr. voorgesteld om een dag later te vertrekken? Als ik dat geweten had.......tsja, dan waren jullie lekker nog een dagje bij ons gebleven xxxxxxx
    Liefs F

  • 19 Mei 2017 - 21:18

    Inge:

    Voorspoedige reis gewenst mannen!

  • 19 Mei 2017 - 21:20

    Floris :

    Goed kerel! Eerste beproeving doorstaan. Wat een combinatie van devotie en paracetamol al niet vermag. Vergeleken met deze zware start wordt de rest vast een eitje. May the force be with you!

  • 19 Mei 2017 - 21:26

    Carla:

    Hallo Arie Sr.,

    Nou, de kop is eraf! Niet zo'n fijne start met een zoon die een beetje ziekelijk is, maar wellicht gaat het morgen al beter met de nodige paracetamols (en misschien voor het slapen gaan een lekker wijntje? haha. Daar knapt hij vast van op.) Ik ken je zoon natuurlijk niet, maar samen zullen jullie het wel redden.
    Leuk om jullie eerste verslag te lezen. Heel veel succes allebei en hartelijk groet,

    Carla Beumer


  • 19 Mei 2017 - 21:44

    Loes:

    Petje af, Arie, je hebt letterlijk de wind van voren gekregen! Hoop dat je je gauw wat beter voelt! Morgen een betere dag!
    Liefs

  • 19 Mei 2017 - 22:20

    Harm:

    Leuk om je te volgen Arie. Ik wens je veel gezonde kilometers, prachtige indrukken en heel veel plezier met je vader!

  • 19 Mei 2017 - 22:25

    Ben:

    Ok ariearie de kop is eraf, jammer dat het met Arie jr. iets minder gaat maar wanneer je verder gezond bent herstel je ook weer snel. De komende dagen wordt goed weer voorspeld
    dus................kop d'r veur.
    Kijk met belangstelling uit naar jullie volgende blogs.
    Groeten en veel plezier.

  • 20 Mei 2017 - 09:11

    Alie:

    Kop is eraf, hopelijk gaat jou verkoudheid snel over kl Arie, dan kunnen jullie vandaag
    (Zaterdag) meer kilometer maken, veel fiets plezier, en sterkte voor je zitvlak, knuf aan jullie. Verheug me op jullie volgende verslag.

  • 20 Mei 2017 - 09:15

    Danie:

    Goed gedaan broer en hoop dat je verkoudheid snel voorbij is. Succes vandaag...kus van je zus xxx

  • 20 Mei 2017 - 12:21

    Silvia Creugers:

    Beterschap Arie. Voor vandaag hopelijk een dagje met meer zon en weer veel veilige km. Ik verheug me op het volgende verslag.

  • 20 Mei 2017 - 12:20

    Silvia Creugers:

    Beterschap Arie. Voor vandaag hopelijk een dagje met meer zon en weer veel veilige km. Ik verheug me op het volgende verslag.

  • 21 Mei 2017 - 11:22

    Lies En Gerard Graas.:


    Wij vinden het leuk dat we op de hoogte worden gehouden
    van jullie reis .Wij steken een kaarsje op om jullie kracht te geven.
    Groetjes, Lies en Gerard.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arie

Actief sinds 17 April 2017
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 20487

Voorgaande reizen:

25 Mei 2019 - 16 Juni 2019

De zilverroute

19 Mei 2017 - 22 Juni 2017

Santiago de Compostela

Landen bezocht: