Dag 3, zondag 21 mei - Reisverslag uit Mechelen, België van Arie Wit - WaarBenJij.nu Dag 3, zondag 21 mei - Reisverslag uit Mechelen, België van Arie Wit - WaarBenJij.nu

Dag 3, zondag 21 mei

Door: Arie jr

Blijf op de hoogte en volg Arie

21 Mei 2017 | België, Mechelen

Een dag met avontuur! Maar daarover later. Met de woorden "Veel devotie en de groeten aan de pastoor van Mechelen" nam onze Bredase gastvrouw afscheid van ons. We volgden een fietspad langs het riviertje de Mark, dat slingerde door bos en weiland. Een erg mooi landschap. We passeerde al gauw de grens en verlieten het vaderland. Ook door België reden we over rustige weggetjes langs weiden, akkers en kleine dorpjes. Het zag eruit alsof de tijd er had stilgestaan. Hierna volgden we een lange tijd een fietspad langs de rivier en kanaal de Nete. Heerlijk fietsen was dat, geen auto's, weinig wind en prachtig weer. Al om 15 uur kwamen we aan op onze eindbestemming Mechelen en hadden we 90 km afgelegd. Dat klopte dit keer heel aardig met de opgave van mijn vader. Gelukkig hadden we de vorige avond onze slaapplek hier gereserveerd, anders was mijn vader nog zeker 30 km doorgefietst (alhoewel: terwijl ik dit schrijf ligt mijn vader al diep te snurken). Dit gaf ons dus de gelegenheid om het centrum te bekijken. De prachtige kathedraal bezocht en ook daar kregen we een stempel, na uiteraard het gebed te hebben voltooid en onze zondige gedachten aan de pastoor te hebben opgebiecht. Nadat de pastoor wankelend van ontzetting ons toch maar de zegen had gegeven, kwamen we op weg naar het terras in een Maria-processie terecht. Dat duurde enkele uren en werd door heel wat mensen bekeken. Vanaf het terras was het ook goed te zien en genoten we van een palmpje en van de in Mechelen gebrouwen Gouden Carolus Triple, 9%. Nadat we uiteindelijk onze fietsen hadden teruggevonden, gingen we eind van de middag naar ons Vrienden op de fiets-adresje, net buiten Mechelen. En 100 meter voor we waren, gebeurde het. Ik fietste voorop en hoorde een schuivend geluid. Ik keek achterom en zie dat mijn vader onderuit was gegaan en over de grond schoof. Ik schrok! In België zijn veel fietspaden en voetpaden op gelijk niveau. Nu was over een heel klein stukje een opstaand randje tussen fiets- en voetpad en net toen mijn vader dat randje passeerde kwam een fietser hem tegemoet, dus tegen het verkeer in. Hij ging ietsje naar rechts, raakte het randje en ging tegen de grond. Het kwam dus niet door het bier. De bewoners van het naastliggende huis kwamen meteen naar buiten want ze hadden de klap gehoord. Ze vertelden dat er regelmatig op die plek fietsers onderuit gingen, vanwege dat randje. Gelukkig had mijn vader alleen een schaafwond, die direct werd verpleegd door onze vrienden op de fiets. Daarover morgen meer.

• 21 Mei 2017 - 22:24

Danie:

Pffffff schrok ervan zeg....gelukkig niks ernstigs...kusjes xxxx

• 21 Mei 2017 - 22:44

Fleur:

Oh wat naar om te lezen dat Arie is gevallen!! Wat een pech. Wil je hem heel erg veel sterkte met de schaafwond wensen, en een spoedig herstel? morgen lekker uitslapen en extra rustig aan doen! X

• 21 Mei 2017 - 23:17

Yvonne Wijsman:

Wat super leuk om jullie tocht mee te beleven! Voor het slapen gaan nog even kijken of er een nieuw verslag is.
    Wat een schrik van de valpartij die gelukkig goed is afgelopen! groetjes Yvonne

• 21 Mei 2017 - 23:43

Loes:

Suffie, je hebt patent op opstaande randjes, hoop dat je er verder geen last van zult hebben.
    Liefs xxxxx

• 22 Mei 2017 - 05:57

Joke:

Goede morgen, wat heerlijk te lezen dat jullie door een mooi landschap fietsen.
    En dan geen auto,s heerlijk maar stoer hoor zoveel kilometers per dag.
    War naar dat je vader is gevallen hoop dat hij vandaag niet al te beurs
    is van de valpartij

• 22 Mei 2017 - 08:50

Alie:

Jeetje, zal Arie sr, niet zijn die weer eens de grond wil kussen. Hopelijk dat de schaafwonden snel genezen. Ik fiets hier op onze vakantie locatie ook elke dag, maar vind het maar niets dat je maar een smal fietspad hebt naast de autoweg. Verheug me weer op het volgende verslag, fiets veilig naar de volgende overnachtingsmogelijkheden knuf.