Dag 19: Van Finisterre naar Negreira, 65 km - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Arie Wit - WaarBenJij.nu Dag 19: Van Finisterre naar Negreira, 65 km - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Arie Wit - WaarBenJij.nu

Dag 19: Van Finisterre naar Negreira, 65 km

Door: Arie jr

Blijf op de hoogte en volg Arie

13 Juni 2019 | Spanje, Negreira

We rijden vanaf Finisterre naar het binnenland, richting Santiago. Onderweg passeren we een rij pelgrims die op weg zijn naar het einde van het land, vanuit ons perspectief het begin van het land. Het is maar net hoe je ernaar kijkt. Over en weer wordt gegroet en buen camino geroepen. We steken onze hand uit, die door de wandelaars wordt aangetikt. Een laatste blik op de oceaan, we fietsen omhoog het binnenland van Galicië in. Een lange klim, die we nu na bijna 3 weken opgebouwde conditie met 2 vingers in de neus nemen. Althans ik. Galicië is een palet van verschillende tinten groen in een heuvelig landschap. De weg gaat of omhoog, of omlaag, daar tussenin zit niets. Voor de eerste keer valt er een beetje regen tijdens het fietsen en trekken we een regenjas aan. De natuur ruikt lekker. We slapen in een albergue, waar we een kamer voor ons tweeën hebben. De rest van de pelgrims, het zijn er ongeveer 20, slaapt op slaapzaal. Gezamenlijk nemen we deel aan de avondmaaltijd, we zijn de enige fietsers tussen wandelaars. Nederlanders, een Belg, een Fransman, een Britse, twee Zuid-Afrikaners, Portugezen, Spanjaarden. De wijn vloeit, ervaringen worden uitgewisseld, we zijn als één familie. Na afloopt schenkt Manuel, de herbergier, een kruidenlikeur. Manuel heeft drie keer de camino gedaan, ter paard. Dat hebben we niet eerder gehoord. Als de borrels op zijn wensen we elkaar een buen camino voor de volgende dag. Wij hebben morgen onze laatste fietsdag.

• 13 Juni 2019 - 18:56

Danie:

Leuk een familie kamer zoals vroeger. Fijne laatste fietsdag morgen. Geniet nog vd laatste vakantiedagen.

• 13 Juni 2019 - 19:31

Floris:

Fijne finale morgen mannen. Truste!

• 14 Juni 2019 - 10:37

Paul:

Issie die soep nou in zn oren aan t stoppen.....????? :-D

• 15 Juni 2019 - 06:16

Wiel:

Het doet je wel wat als je iets deelt met anderen. Ze zeggen wel eens wat je deelt met anderen verdubbeld zich. Het einde is in zicht maar de herinneringen blijven dat is het mooie ervan.