Dag 3: Van Fuente de Cantos naar Mérida, 95 km - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Arie Wit - WaarBenJij.nu Dag 3: Van Fuente de Cantos naar Mérida, 95 km - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Arie Wit - WaarBenJij.nu

Dag 3: Van Fuente de Cantos naar Mérida, 95 km

Door: Arie jr

Blijf op de hoogte en volg Arie

28 Mei 2019 | Spanje, Mérida

De Extremadura. Het woord zegt genoeg, daar is weinig kennis van de Spaanse taal voor nodig. Het is er heet en droog. Het voorvoegsel “extre” maakt het er niet vrolijker op. Ik noemde het gisteren de poort van de hel. Toch viel het vandaag erg mee. De ochtend was nog heerlijk koel. Langzaam warmde de natuur gedurende de dag op en zo vanaf 14 uur komt de warmte op zijn hoogtepunt. Vandaag ging dat gepaard met een stevige wind die voor wat verkoeling zorgde. Het landschap hielp ook mee, meer glooiend dan heuvelachtig. Dus of de poort naar de hel is heel breed, of we zitten nog maar in het voorgeborchte. We proberen ons als pelgrim goed te gedragen, hopelijk helpt ons dat. We fietsen in elke dorp of stad een rondje om de kerk en als de kerk open is gaan we naar binnen voor wat weesgegroetjes.
Uiteindelijk hebben we bijna 100 km afgelegd en daar ben ik best trots op. Mijn vader fietste voorop en het voordeel daarvan was dat ik uit de wind kon fietsen, zolang ik maar vlak achter hem bleef hangen en het elastiekje, zoals dat in wielrennertaal heet, niet verbrak. Maar zodra ik een leuk vogeltje zag of hoorde was het elastiekje geknapt en bleef ik achter. Ik heb niet hoeven lopen dus dat is al een hele verbetering ten opzichte van gisteren.
Ons eindpunt was de stad Mérida, gesticht door de Romeinen en vol met overblijfselen uit die tijd. Die gaan we morgen bekijken. We eindigden de dag met een heerlijke maaltijd, uiteraard buiten, van salade, gegrilde groenten, geitenkaas en verrukkelijke witte wijn. Mijn vader maakte met zijn Spaanse volzinnen, waar hij speciaal taalles voor heeft gevolgd, zoveel indruk op de charmante serveerster, dat zij ons trakteerde op een digestiefje van een bijzonder lekkere Spaanse likeur. Gelukkig waren we te voet.

  • 28 Mei 2019 - 20:39

    Paul :

    Altijd wel geweten dat sr de zusters weet te verleiden tot een extraatje

  • 28 Mei 2019 - 21:13

    Carla Beumer :

    Ja Arie jr., je moet in je oude (

  • 28 Mei 2019 - 21:17

    Carla Beumer :

    Een stuk is weggevallen helaas.
    Je moet in je oude (

  • 29 Mei 2019 - 05:22

    Helen:

    He Arie,

    Wat klinkt het weer leuk allemaal! Nog een paar dagen en dan zitten wij ook in Spanje. Zal aan je denken als ik op mijn bedje aan het strand lig, met een lekker drankje erbij ( ;

    Heel veel plezier en tot horens.

  • 29 Mei 2019 - 06:09

    Carla Beumer:

    Ja Arie jr., je moet in je oude vader nog steeds je meerdere erkennen, haha. Hij fietst voorop, spreekt een aardig woordje Spaans en regelt zo het een en ander. Dat belooft nog wat.... Knap hoor en jij maar naar de vogeltjes luisteren en kijken, haha. Veel plezier en succes en een hartelijke groet voor je vader,
    Carla Beumer

  • 31 Mei 2019 - 08:33

    Wiel-danie@home.nl :

    Weer een geweldig verhaal. Ook interessant wat geschiedenis betreft. Ook het lekker eten klinkt goed. Top.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arie

Actief sinds 17 April 2017
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 20512

Voorgaande reizen:

25 Mei 2019 - 16 Juni 2019

De zilverroute

19 Mei 2017 - 22 Juni 2017

Santiago de Compostela

Landen bezocht: